follow vs nofollow
Follow και NoFollow στα links. Πως πρέπει να τα χειρίζεστε;
Το «nofollow» αποτελεί έναν τρόπο για τους διαχειριστές σελίδων να πουν στις μηχανές αναζήτησης, «Μην ακολουθείς τα links σε αυτή τη σελίδα» ή «Μην ακολουθείς αυτό το link (αφού μπορεί να είναι μόνο ένα)».
Παλαιότερα, η ετικέτα nofollow έκανε την εμφάνιση της σε μια ολόκληρη σελίδα, δηλώνοντας στις μηχανές αναζήτησης να μην ακολουθούν κανένα εξωτερικό link που υπήρχε σε εκείνη τη σελίδα. Για παράδειγμα, ορίστε η εμφάνιση της ετικέτας στα robots μιας σελίδας που θέτει το nofollow (ή αντίστοιχα follow) για όλα τα links της σελίδας:
Πριν η ετικέτα nofollow αρχίσει να χρησιμοποιείται σε ένα link, αποτρέποντας έτσι τα robots να ακολουθούν μόνο ένα link σε μια σελίδα, τα πράγματα ήταν πολύ πιο περίπλοκα για τους webmasters που ήθελαν να μην ακολουθήσουν μόνο ένα link. Εδώ και κάποια χρόνια, όμως, η ετικέτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ένα μόνο link εύκολα, έχοντας την παρακάτω μορφή:
<a href=”URL” rel=”nofollow”>Anchor Text</a>
Πως χειρίζεται η Google τα nofollowed links; Συνήθως δεν τα ακολουθεί. Αυτό σημαίνει ότι η Google δε θα μεταφέρει PageRank ή το anchor text μέσω αυτών των nofollowed links. Όπως είναι λογικό, η χρήση nofollow προκαλεί μείωση της εμφάνισης μιας σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης, εφόσον όπως είπαμε δεν ακολουθείτε ούτε το anchor text. Ωστόσο, οι στοχευμένες σελίδες είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν να εμφανίζονται κανονικά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αν άλλες σελίδες έχουν ένα link προς αυτές χωρίς την ετικέτα nofollow, ή αν το URL υπάρχει σε έναν Sitemap προσβάσιμο από το Google.
Αυτός είναι ένας πολύ καλός λόγος να δουλέψετε καλά στον Sitemap της σελίδας σας. Αξίζει να αναφερθεί ότι μερικές μηχανές αναζήτησης μπορεί να αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο το nofollow, χωρίς όμως να παρατηρούνται μεγάλες διαφορές. Μερικές περιπτώσεις που προτείνεται η χρήση του nofollow
Πληρωμένα links (affiliate) Θέλετε να δεχθείτε ποινή από το Google; Αν όχι, κρατήστε τα links των διαφημίσεων στη σελίδα σας, αλλά προσθέστε τους την ετικέτα nofollow. Έτσι θα λειτουργούν κανονικά, αλλά θα δείχνετε στο Google ότι δεν τα επιδοκιμάζετε.
Comments: Επιτρέπετε σε όλους να σχολιάζουν το περιεχόμενο σας χωρίς την έγκρισή σας; Τότε πρέπει να περιμένετε spam comments, γεμάτα links τα οποία σίγουρα ΔΕΝ πρέπει να είναι followed!
Embeds: Κάνετε συχνά ενσωματώσεις περιεχομένου άλλων σελίδων στο δικό σας ή στην sidebar σας; Χρησιμοποιήστε το nofollow εάν δε θέλετε να φαίνεται στις μηχανές αναζήτησης ότι επιδοκιμάζετε το περιεχόμενο αυτό.
Άλλες περιπτώσεις: Η ετικέτα nofollow μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε φορά που κάνετε χρήση μιας άλλης σελίδας, αλλά δε θέλετε να φαίνεται ότι την εγκρίνετε και επιδοκιμάζετε το περιεχόμενο.
Να ενοχλούμε όταν βλέπω nofollowed links προς τη σελίδα μου; Φυσικά και όχι! Το γεγονός ότι δεν προσφέρουν άμεση αξία ως προς το SEO, δε σημαίνει ότι τα nofollowed links είναι άχρηστα. Δεν παύουν να είναι links και να σας φέρνουν επισκέπτες.
Ένα καλό σχόλιο σε ένα blog (όχι spam comment) ή ένα σχετικό post από τη σελίδα σας σε κάποιο forum, είτε είναι follow είτε όχι, μπορεί να σας στείλει αξιόλογο αριθμό επισκεπτών, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορεί να αξιοποιήσουν το περιεχόμενο σας και να σας προωθήσουν σε τρίτους και πάει λέγοντας. Ακόμη, οι μηχανές αναζήτησης ελέγχουν πολλούς ακόμα παράγοντες εκτός από το PageRank. Για παράδειγμα τα social links, όπως αυτά από facebook και twitter, είναι πολύ σημαντικά και είναι nofollow.
Στόχος σας πρέπει να είναι να χτίσετε τη φήμη σας με το περιεχόμενο ή τις υπηρεσίες σας. Είτε με follow είτε με nofollow links, οι επισκέπτες θα φτάσουν στη σελίδα σας. Κρατήστε τους.
Πως ελέγχω εάν ένα link είναι follow ή nofollow; Όλοι οι browsers δίνουν την επιλογή να διαβάσετε τον κώδικα μιας σελίδας. Αφού φτάσετε στο σημείο να βλέπετε τον κώδικα, μπορείτε να κάνετε αναζήτηση του «nofollow» στο κείμενο αυτού. Έτσι θα επισημανθούν οι σύνδεσμοι που είναι nofollow.
Ακόμη, υπάρχουν πρόσθετα για τον κάθε browser που, εκτός των άλλων χρήσιμων SEO εργαλείων, σας δίνουν την επιλογή να δείτε απευθείας τα follow ή nofollow links σε μια σελίδα. Για κάποια αξιόλογα δείτε τους συνδέσμους στο τέλος του αρθρου.
Πως να αποκτήσετε followed links προς τη σελίδα σας: Έχουμε αναφέρει τους λόγους που τα links προς τη σελίδα σας είναι σημαντικά, ανεξάρτητα από το αν είναι nofollow ή dofollow. Παρ’ όλα αυτά, ίσως θέλετε να αποκτήσετε followed links προς τη σελίδα σας. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε είναι Ε Ν Α Σ, ο καθαρός και ειλικρινής τρόπος.
Δημιουργήστε εξαιρετικό, αυθεντικό περιεχόμενο που οι αναγνώστες σας θα θέλουν να μοιραστούν.
Μια δεύτερη προσέγγιση του θέματος είναι τα guest posts σε άλλα blogs, ειδικά σε μια σελίδα σχετική με το περιεχόμενο της δικής σας. Έτσι μπορείτε να κάνετε μια πολύ καλή δουλεία στο link building σας, σε συνεργασία πάντα με το διαχειριστή της άλλης σελίδας.
Δε θα αναφερθούμε καθόλου στα πληρωμένα followed links και στα αυτοματοποιημένα εργαλεία δημιουργίας τους, διότι διαφωνούμε κάθετα.
Follow ή nofollow: Η ισορροπία είναι η τέλεια λύση: Να θυμάστε, η τέλεια ισορροπία περιλαμβάνει τόσο dofollowed όσο και nofollowed backlinks προς τη σελίδα σας. Τα dofollow links μπορεί να κάνουν καλό στο SEO, αλλά και τα δύο αξίζουν και πρέπει να έχουν μια θέση στη στρατηγική σας.
Ένας απλός και γρήγορος τρόπος για να αποφύγεις τα άσκοπα nofollow backlinks που δεν αυξάνουν το Pagerank της ιστοσελίδας σου.
Είναι γνωστό ότι για να αυξηθεί η αξία μιας ιστοσελίδας απαιτείται μεγάλος και ποιοτικός αριθμός backlinks από άλλες ιστοσελίδες. Πολλοί webmasters, ξεκινώντας βιαστικά να κυνηγήσουν όσα περισσότερα backlinks μπορούν καταλήγουν σε άσκοπες κινήσεις, αφού στην πραγματικότητα έχουν εισπράξει περισσότερα nofollow backlinks και ελάχιστα dofollow. Το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό, εφόσον τα nofollow backlinks δεν συνυπολογίζονται στον αλγόριθμο του Pagerank της Google.
Ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούνται τα nofollow backlinks είναι για να περιοριστεί το ατελείωτο spamming από τους κυνηγούς του pagerank. Έτσι στα περισσότερα forums, blogs, καταλόγους και social media εισάγεται στο σύνδεσμο η μαγική εντολή: rel=”nofollow”
Και επειδή θα ήταν πραγματικά χάσιμο χρόνου, να ανοίγεις και να ψάχνεις στον html κώδικα κάθε ιστοσελίδας εάν υπάρχει η εντολή rel=”nofollow”, ή να ελέγχεις εκ των υστέρων τα αποτελέσματα των backlinks checker sites, ο καλύτερος και πιο γρήγορος τρόπος είναι το εργαλείο Link Parser.
Το Link Parser είναι ένα δωρεάν extension το οποίο ελέγχει σε πραγματικό χρόνο τα links μιας ιστοσελίδας, χρωματίζοντας με πράσινο τα “dofollow” και με κόκκινο τα “nofollow”. Έτσι ο κάθε κυνηγός Pagerank μπορεί να έχει μια γρήγορη εικόνα και να αποφεύγει άσκοπες κινήσεις.
Για την εγκατάσταση του Link Parser στο Google Chrome: Linkparser Chrome
Ενώ για το Mozilla Firefox: Linkparser Firefox
***
SEOpedia Team 17 Ιανουαρίου 2014
clickmoney.gr