MONEY IS MONEY

Οι πολυτιμότερες σε αξία μάρκες

Οι πολυτιμότερες σε αξία μάρκες

Οι μάρκες πολυτελείας έχουν εξαιρετικά καλή απόδοση, με την Cartier, την ταχύτερα ανερχόμενη μάρκα σε όλες τις κατηγορίες, να αυξάνει την αξία της κατά 88% στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο τεχνολογικός γίγαντας Apple προσπέρασε την Amazon στην πρώτη θέση της λίστας με τις πολυτιμότερες σε αξία παγκόσμιες φίρμες και μάλιστα πλέον κατατάσσεται υψηλότερα και από την Google, σύμφωνα με την Kantar BrandZ, η οποία ερευνά την αξία 18.000 εταιρειών σε 50 αγορές.

Μάλιστα, η Apple πρόκειται να γίνει η πρώτη επώνυμη μάρκα αξίας τρισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς σήμερα κοστολογείται στα 947,1 δισεκατομμύρια δολάρια και ενώ έχει σχέδια να εισέλθει αργότερα στην αγορά του Buy Now Pay Later («αγοράζεις τώρα, πληρώνεις αργότερα»).

Η Google, την ίδια στιγμή, αύξησε την αξία της επωνυμίας της κατά 79% στα 819,6 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που την κατατάσσει στη δεύτερη θέση.

Η αξία της Apple για τους καταναλωτές πηγάζει από την ικανότητά της να δημιουργεί μία τεράστια και εξαιρετικά σημαντική διαφορά σε σχέση μεταξύ των άλλων εμπορικών σημάτων, δήλωσε ο Martin Guerría, επικεφαλής της Kantar BrandZ. «Δεν θα δείτε ποτέ ξανά ένα προϊόν της Apple να μεταπωλείται», είπε, καθώς ο τεχνολογικός τιτάνας υπερασπίζεται στο ακέραιο τα δημιουργήματα του.

Παράλληλα, η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla ανέβηκε στην κατάταξή της Kantar BrandZ από την 29η στην 47η θέση μετά από τις υπερδιπλάσιες πωλήσεις οχημάτων το 2021.

Επίσης, η Louis Vuitton έγινε η πρώτη μάρκα πολυτελείας που μπήκε στο παγκόσμιο top 10, στο Νο. 10, παρουσιάζοντας 64% αύξηση στην αξία της επωνυμίας της φέτος. Ο οίκος μόδας έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη στην Κίνα και είναι η πρώτη ευρωπαϊκή μάρκα που μπήκε στο παγκόσμιο top 10 από το 2010.

Σχετικά με τις μελλοντικές τάσεις λιανικής, η Global Brandz Manager της Kantar, Eli Thorpe, είπε ότι η προοπτική αγοράς ειδών πολυτελείας στην εποχή του metaverse είναι κάτι που «πρέπει οπωσδήποτε να προσέξουμε». Ωστόσο, η Guerriere προειδοποίησε τις φίρμες να προβούν γρήγορα στις απαιτούμενες αλλαγές, ενώ πρόσθεσε ότι θα είναι σημαντικό μακροπρόθεσμα για τις επωνυμίες να το εξετάσουν ως μέρος της στρατηγικής τους.

Είπε, «τα φετινά αποτελέσματα μάς δείχνουν την αξία της συνεχιζόμενης επένδυσης σε επωνυμίες και δυνατότητες μάρκετινγκ, ανεξάρτητα από τις συνθήκες της αγοράς, ως μέσο μεγιστοποίησης των επιχειρηματικών αποδόσεων».

Οι κινεζικές μάρκες ξεχωρίζουν επίσης τους τελευταίους μήνες στην παγκόσμια αγορά παρά τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας εξαιτίας των περιορισμών της COVID. Η Tencent κατατάχθηκε παγκοσμίως στην πέμπτη θέση ενώ η Alibaba στην ένατη.

Η συνολική αξία των κορυφαίων 100 πολυτιμότερων παγκόσμιων εμπορικών σημάτων σύμφωνα με την Kantar BrandZ αυξήθηκε το 2022 κατά 23%, φτάνοντας σχεδόν τα 8,7 τρισεκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για μια ανάπτυξη ιδιαιτέρως καθησυχαστική, λαμβανομένου υπόψη του υψηλού πληθωρισμού και της απρόβλεπτης παγκόσμιας οικονομίας.

Επίσης, οι χρηματιστηριακές φίρμες συνεχίζουν να καινοτομούν, να διαφοροποιούν τις προσφορές τους και συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Η Apple είναι η νούμερο ένα πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, με άνοδο 55% στα 947 δισ. δολάρια, ακολουθούμενη από την Google (Νο. 2, 820 δισ. $, +78%).

Οι μάρκες πολυτελείας έχουν εξαιρετικά καλή απόδοση, με την Cartier, την ταχύτερα ανερχόμενη μάρκα σε όλες τις κατηγορίες, να αυξάνει την αξία της κατά 88% στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Άλλες μάρκες που διπλασίασαν την αξία της επωνυμίας τους τον περασμένο χρόνο περιλαμβάνουν: YouTube (Νο. 24, 86 δισ. $), Google (Νο. 2, 819 δισ. $), Tesla (Νο. 29, 75 δισ. $) και Hermès (Νο. 27, 80 δισ. $).

11 νεοεισερχόμενοι εντάχθηκαν στην κατάταξη του 2022 Global Top 100, με επικεφαλής τους Aramco (Νο. 16), Infosys (Νο. 64), Mercado Libre (Νο. 71) και Kuaishou (Νο. 82).

Αυτό που σου εμφύτευσαν να μιμιδίζεις ότι “ο κόσμος δεν έχει λεφτά” και “υπάρχει κρίση” περί πληθωρισμού κλιματικής παπάτζας και όλες αυτές τις αρλούμπες που παπαγαλίζουν όλα τα κανάλια αποκοίμησης σου, είναι απλές εμφυτεύσεις και η πραγματικότητα τους διαψεύδει κατηγορηματικά. Αλλά εξακολουθείς να τους πιστεύεις. Αν τα χρήματά σου λιμνάζουν ή ακόμη χειρότερα μειώνονται φταίει η πίστη σου ότι ο “κόσμος δεν έχει λεφτά και δεν μπορεί να ψωνίσει” έτσι διαμορφώνεις την ζωή σου ανάλογα.  Αυτή σου η πίστη δημιουργεί την πραγματικότητά σου, αν την αλλάξεις θα αλλάξει και η πραγματικότητα που βιώνεις. Πανεύκολα μπορείς να το αλλάξεις, απλώς πάψε να τους πιστεύεις κι άρχισε να δημιουργείς μόνος σου την πραγματικότητα της ζωής σου.

@Ηω Αναγνώστου / 2022

***

Επικοινώνησε για πληροφορίες.

Φρόντισε πριν επικοινωνήσεις να γνωρίζεις ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ή ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ.

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΣΟΥ.

Ας βρούμε λοιπόν τι χρειάζεσαι σήμερα, στείλε e-mail: businesslifegr@gmail.com