Φτιάχνοντας ενα e-shop

Ηλεκτρονικά καταστήματα είναι τα γνωστά e-shop
Ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να αναφερθεί κάποιος σε ένα Διαδικτυακό τόπο (site) μέσω του οποίου πραγματοποιούνται πωλήσεις διαφόρων ειδών. Ορισμένες πλατφόρμες δημοπρασιών προσφέρουν και συστήματα ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Η Επανάσταση της Πληροφορικής άλλαξε σημαντικά τον τρόπο ζωής των πολιτών, επιφέροντας μια σειρά αλλαγών, που επηρεάζουν και τις εμπορικές επιχειρήσεις. Αυτές οι αλλαγές μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό όπλο στα χέρια των επιχειρήσεων που θέλουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος που χαρακτηρίζεται από συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, διεθνοποίηση και εντατικοποίηση του ανταγωνισμού, κ.α.
Οι επιχειρήσεις που θα επιβιώσουν στον ανταγωνισμό είναι αυτές που στον παρόντα χρόνο, κάνουν τις στρατηγικές επιλογές για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στις πρακτικές τους. Παλαιότερα, η ενσωμάτωση αυτή περιλάμβανε μόνο την ηλεκτρονική παρουσίαση των καταστημάτων, όχι όμως και όλων των ειδών τους και, πολύ περισσότερο, δεν υπήρχε δυνατότητα άμεσης παραγγελίας κάποιου είδους.
Το ηλεκτρονικό επιχειρείν (E-Business) αναφέρεται στην πραγματοποίηση επιχειρηματικών συναλλαγών μέσω του Internet και είναι η προσαρμογή του κλασικού επιχειρηματικού μοντέλου στην νέα ηλεκτρονική πραγματικότητα ή την ανάπτυξη νέου επιχειρηματικού μοντέλου με αντικείμενο μόνο το Διαδίκτυο.
Όπως χαρακτηριστικά έχει αναφερθεί, Το Διαδίκτυο δεν είναι απλώς άλλο ένα κανάλι πωλήσεων. Θα μετασχηματίσει την επιχείρησή σας. Η μελλοντική επιχείρηση θα λειτουργεί με ένα ψηφιακό νευρικό σύστημα. Με απλά λόγια: Πωλήσεις σε οποιονδήποτε, οπουδήποτε, οποτεδήποτε.
Έτσι, αναπτύσσονται διεθνώς τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που προσφέρουν ημερησίως χιλιάδες προϊόντα που υπόσχονται χαμηλότερες τιμές. Ανάλογα με τα προσφερόμενα είδη, ο μελλοντικός πελάτης μπορεί να αναζητήσει ανάμεσα σε πολλά ομοειδή το συγκεκριμένο είδος που επιθυμεί, να μάθει την τιμή και τον χρόνο αποστολής (εάν το παραγγείλει), να το δει σε εικόνες (ορισμένες φορές και σε βίντεο) και να κάνει και σχετικές συγκρίσεις τιμών.
Οι τιμές στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι φθηνότερες, γιατί ένα τέτοιο κατάστημα δεν διατηρεί σημεία πώλησης με υψηλό ενοίκιο, δεν απασχολεί αριθμητικά το ίδιο προσωπικό με ένα συμβατικό και παραμένει “ανοικτό” σε 24ωρη βάση και για 365 μέρες ετησίως. Ο μέλλων πελάτης μπορεί ακόμη να βρει και να παραγγείλει είδη που δεν υπάρχουν στα συμβατικά καταστήματα της πόλεως ή της χώρας του και μπορεί να πληρώσει μέσω της πιστωτικής του κάρτας ή με την χρήση της αντικαταβολής ή Paypal.
Οι ευκαιρίες που παρέχει το Διαδίκτυο στην επιχείρησή σας, περνούν μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop)
Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι να εξετάσετε πλήρως την ευκαιρία που σας δίνει το διαδίκτυο. Αν το ξεκινήσετε αυτή τη διαδικασία χωρίς επαρκείς πόρους, το κατάστημά σας δεν θα ξεκινήσει και δεν θα έχετε καμία παραγγελία. Το πρώτο βήμα είναι να δώσετε σε τουλάχιστον ένα άτομο την ευθύνη της ιστοσελίδας και των παραγγελιών. Με το περιβάλλον διαχείρισης που θα αναπτυχθεί, το άτομο αυτό δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει πολλά για την τεχνολογία. Αρκεί να ξέρει τα προϊόντα και να είναι σε θέση να απαντήσει στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των πελατών γρήγορα και αποτελεσματικά. (σε 24 ώρες το πολύ, τις καθημερινές).
Στο διαδίκτυο, κάθε κατάστημα είναι δίπλα στο άλλο. Ένα σημαντικό ερώτημα, που απαιτεί άμεση και σωστή απάντηση, είναι το εξής, γιατί οι άνθρωποι να αγοράσουν από τη δική σας ιστοσελίδα και όχι από κάποια άλλη; Υπάρχουν δύο στρατηγικές που μπορούν να σας δείξουν το δρόμο της επιτυχίας διαδίκτυο: είτε πουλάτε ένα προϊόν στην καλύτερη τιμή ή πουλάτε ένα αποκλειστικό μοναδικό προϊόν, που ο ενδιαφερόμενος πελάτης μπορεί να το αγοράσει μόνο από εσάς. Βεβαιωθείτε πως ανήκετε σε μία από αυτές τις κατηγορίες.
Κάτι ακόμα που πρέπει να προσέξετε αν θέλετε να καταλήξετε σε ένα θετικό αποτέλεσμα, είναι η ποιότητα της ιστοσελίδας σας. Εάν έχετε μια κακής ποιότητας ιστοσελίδα, οι on-line καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να μην αγοράσουν τίποτα. Σκεφτείτε πως κάτι τέτοιο θα συνέβαινε και σε ένα πραγματικό κατάστημα. Αν η πόρτα για παράδειγμα και γενικότερα η εξωτερική του εμφάνιση είναι βρώμικη, οι πελάτες δεν θα μπουν καν στον κόπο να κοιτάξουν αν το κατάστημα αυτό διαθέτει το προϊόν που χρειάζονται.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο απαιτείται επαγγελματική όψη ιστοσελιδών και υπηρεσίες web design για όσους θέλουν μια ολοκληρωμένη διάταξη για την ιστοσελίδα τους. Καλό είναι να μην ανεβάζετε κακής ποιότητας εικόνες στο site σας. Επίσης να ελέγχετε τακτικά την ιστοσελίδα σας από διαφορετικά προγράμματα περιήγησης για να βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν σωστά.
Πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι οι καταναλωτές θέλουν να βρουν γρήγορα κι εύκολα αυτό που ζητούν καθώς επίσης και έναν γρήγορο τρόπο παραγγελίας στην περίπτωση που βρουν αυτό που ψάχνουν.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια σοβαρή εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων περιλαμβάνει μια μηχανή αναζήτησης και μια εύκολη και επαρκώς προσδιορισμένη διαδικασία παραγγελίας.
Ο καλύτερος τρόπος για να κατανοήσετε τι ακριβώς ζητάνε οι καταναλωτές και με τι κριτήρια αποφασίζουν είναι, να μπείτε στην διαδικασία του on-line shopping εσείς οι ίδιοι. Όταν καταλήξετε σε ένα on-line κατάστημα που θέλετε να απευθυνθείτε, προσπαθήστε να σκεφτείτε πώς βρήκατε την συγκεκριμένη ιστοσελίδα και γιατί τελικά θα παραγγείλετε κάποιο προϊόν από αυτήν. Θα μάθετε πάρα πολλά, αν ρίξετε μια ματιά σε διάφορες επιτυχημένες ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου.
Δεν θα αγοράζατε ποτέ από κάποια ιστοσελίδα που δεν εμπιστεύεστε. Ούτε και οι πελάτες σας θα το έκαναν. Είναι πολύ σημαντικό να εξηγήσετε στους πελάτες σας με όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία παραγγελίας, την πολιτική επιστροφών και δώστε τους μια λεπτομερή περιγραφή των προϊόντων σας. Μην ξεχάσετε να βάλετε τη διεύθυνση σας. Δώστε ένα e-mail ή έναν αριθμό τηλεφώνου τα οποία θα μπορούν οι πελάτες σας να χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που χρειαστούν περισσότερες πληροφορίες.
Μεγάλη βαρύτητα πρέπει να δοθεί και στην προώθηση της ιστοσελίδας σας με σκοπό την επίτευξη μεγάλης επισκεψιμότητας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για την προώθηση της ιστοσελίδας σας. On-line μέθοδοι: καταχώρηση σε μηχανές αναζήτησης, newsgroups, banners κ.ά. Off-line μέθοδοι: αναφορά της διεύθυνσης της ιστοσελίδας σας στο e-mail σας, διαφημιστικό υλικό κ.ά. Και οι δύο τύποι μεθόδων καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθούν μαζί για βέλτιστα αποτελέσματα.
Σκoπός βέβαια δεν είναι μόνο μια επίσκεψη πελατών στην ιστοσελίδα σας, αλλά και η διατήρησή τους. Με λίγα λόγια θα πρέπει να τους δώσετε λόγο να επισκέπτονται συχνά το site σας, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να βρουν σε αυτό κάτι που τους ελκύει. Αλλάζοντας τακτικά το site σας και προσθέτοντας νέες ενότητες σε αυτό (για παράδειγμα, η προσφορά της ημέρας ή της εβδομάδας) μπορείτε να πετύχετε την προσέλκυση ολοένα και νέων καταναλωτών αλλά και την μακροχρόνια επίσκεψή τους στη σελίδα σας. Μπορείτε επίσης να αλλάζετε την διάταξη του site, προσθέτοντας περισσότερες πληροφορίες και νέα προϊόντα στον κατάλογό σας.
Βάλτε επίσης προσφορές και ειδικές τιμές. Χρησιμοποιήστε τη γνώμη των πελατών σας και τα στατιστικά (περιλαμβάνεται στο πακέτο eshop) που έχετε από τους επισκέπτες σας προκειμένου να είστε σε θέση να ενημερώσετε κατάλληλα το site σας.
Όπως και σε ένα κανονικό κατάστημα, οι πελάτες δεν θα αγοράζουν στην ιστοσελίδα σας από την πρώτη μέρα που θα την ανοίξετε. Παίρνει αρκετούς μήνες (από 2 έως 6 μήνες) για να ξεκινήσει. Έτσι, μην περιμένετε άμεσο κέρδος παρ’ όλ’ αυτά συνεχίστε να εργάζεστε σκληρά για την ιστοσελίδα σας. Ωστόσο όταν ξεκινήσετε πρέπει να είστε επίσης έτοιμος να απαντήσετε πολύ γρήγορα σε μια πιθανή τεράστια ζήτηση.
Το businesslife.gr είναι στην θέση να σας παρέχει ένα απολύτως ενημερωμένο και σύγχρονο e-shop σχεδιασμένο και στημένο αποκλειστικά επάνω στο προϊόν σας, στις πιο συμφέρουσες τιμές της αγοράς. Αλλωστε είμαστε από τους λίγους κατασκευαστές που διαθέτουμε δικό μας e-shop εν λειτουργία κι απολύτως επιτυχημένο στον τομεά του, δηλ. όλα αυτά που περιγράφουμε τα έχουμε πράξει ήδη, στην δική μας τσέπη.
Ας βρούμε λοιπόν τι χρειάζεστε σήμερα, εντελώς Δωρεάν, στείλτε
e-mail: businesslifegr@gmail.com
ή τηλεφωνήστε στο 693 088 4704 (18:00 – 20:00)