Ανέπτυξε το e-shop σου
Πολλά καταστήματα έχουν επεκτείνει την επαγγελματική τους δραστηριότητα στο διαδίκτυο φτιάχνοντας e-shop. Συμφωνώ απόλυτα με την συγκεκριμένη προσέγγιση καθώς ένα σωστά δομημένο e-shop μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην αύξηση των πωλήσεων της επιχείρησης και στην αναγνωρισιμότητα του brand.
Υπάρχουν όμως κάποια ερωτήματα στα οποία δεν μπορούμε να δώσουμε εύκολα απάντηση, όπως:
*Πώς είμαστε σίγουροι όμως το e-shop μας λειτουργεί σωστά;
*Ποιός μπορεί να μας εγγυηθεί ότι οι διαδικασίες που έχουμε επιλέξει είναι οι καλύτερες και βελτιώνουν την εμπειρία του καταναλωτή στο e-shop μας;
*Ποιές λέξεις κλειδιά και ποιές διαφημίσεις είναι πιο αποδοτικές;
*Ποιό κοινωνικό δίκτυο είναι πιο αποδοτικό στο να φέρνει κόσμο και πιο είναι πιο αποτελεσματικό στο να κλείνει πωλήσεις;
*Ποια κανάλι marketing δρα υποστηρικτικά και μέσω ποιού καναλιού οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερο;
*Πόσες φορές έρχονται οι χρήστες στο e-shop προτού αγοράσουν προϊόντα;
*Ποιά είναι τα δημογραφικά στοιχεία των καταναλωτών;
Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις, δυσκολεύουν πιο πολύ όσο περισσότερα είναι τα προιόντα και όσο μεγαλύτερη είναι η κίνηση των πελατών. Όλα τα παραπάνω αποτελούν δεδομένα, τα οποία υπάρχουν μέσα στα στατιστικά του e-shop σας. Ο τρόπος για να τα δείτε και να επεξεργαστείτε είναι η χρησιμοποίηση εργαλείων “Web Analytics”. Υπάρχουν πολλά εργαλεία τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας, με το Google Analytics να αποτελεί το δημοφιλέστερο (δωρεάν) εργαλείο.
Για την ενεργοποίηση του εργαλείου και την συλλογή δεδομένων θα χρειαστεί να προσθέσετε επιπλέον κώδικα στο e-shop σας, ρωτήστε τον προγραμματιστή που έφτιαξε το e-shop για να σας βοηθήσει. Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται, είναι πολλές και σημαντικές και μπορούν να μας βοηθήσουν να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα σύμφωνα με την συμπεριφορά των πελατών μας.
Πολλές επιχειρήσεις και ειδικότερα οι μικρότερες, δίνουν σημαντικά χρηματικά ποσά με σκοπό την ανάπτυξη ενός e-shop, αλλά παραμελούν την τακτική και σωστή παρακολούθηση των στατιστικών του.
Και δεν μιλώ για την παρακολούθηση των παραδοσιακών μεταβλητών, πόσοι ήρθαν στο e-shop, πόσοι αγόρασαν και απο που ήρθαν, αλλά για την παρακολούθηση των Web Analytics εις βάθος. Η παρακολούθηση των ενεργειών των χρηστών, μπορούν να μας εμφανίσουν κάποια προβλήματα (ή ευκαιρίες) τις οποίες δεν γνωρίζαμε πριν και θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την συνολική λειτουργία του e-shop.
Η συμβουλή μου είναι ότι αν έχεις e-shop θα πρέπέι να συνεργάζεσαι με έναν marketer με εξειδίκευση στα Analytics, η εάν δεν θέλεις να πληρώσεις και έχεις όρεξη για μάθηση, μπορείς να μάθεις μόνος σου κάποια βασικά πράγματα στο Analytics Academy το οποίο υποστηρίζεται απο την Google και συγκεκριμένα στο μάθημα.
Κωνσταντίνος Γιαμαλής